Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

lördag 28 november 2015

ADVENTS-FASTA


Advents-fasta.


Bästa bloggläsare!

Jag går nu in i advents-fastan och avstår min synlighet ett tag.

I dessa hysteriska tider med shopping, Black Friday och annan oro behöver jag dra mig tillbaka.
Det kanske du också behöver?

Risken är att man tappar läsare... sa någon, men hellre det än att bli  förtappad... tappad bakom en vagn, urtappad och borttappad i denna tid.

Så låt oss hjälpas åt att dämpa kommersialism och annat mörker.

Bered en väg för Herren.

Bered plats för den egna auktoriteten, med respekt för de verkliga behoven som bor i själen.

Och jag tänker minnas förra onsdagen på språkcaféet då jag hade med mig en blå dunjacka som jag inte längre behövde.
En ung man satt utan ytterkläder och fick ta emot min gåva.
Den glädjen han visade var min julafton...

Därför utropar jag:

- Starta the White Wednesday! Ge bort något du inte behöver.
Det är den riktiga julen efter Jesu sinnelag.

White Wednesday.


Jag önskar dig VÄLSIGNELSE FRÅN GUD, som:

- skapade oss av Jord,
- föder oss ur Vatten,
- renar oss i Eld,
- och genom helig Ande ger oss Liv.

Gott nytt kyrkoår.

På återhörande. Var rädd om dig.
Helene F Sturefelt.

2 kommentarer:

  1. White wednesday – vilken bra idé. Även att gå in i en Adventsfasta. Jag får ofta höra att "finns du inte på Facebook så finns du inte..." Så skönt att inte få finnas, så skönt att få välja själv när man vill visa sig och hur mycket.
    Vi behöver mängder av tystnad och tomhet...
    Hälsningar från (symbol-)Hillevi

    SvaraRadera
  2. Hej Hillevi! Ja, behöver vara många som är motvikt till alla krav som inte gynnar livet och det andliga välmåendet.
    Jag är så inspirerad av din bok...!
    HS

    SvaraRadera