Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

lördag 1 december 2012

OCKUPERAD AV VIRUS


Ockupation.

Det här var mycket obehagligt!

Datorn hade varit trög i några dagar. Det var svårt att komma ut på internet och plötsligt blev allting vitt...
Man kan ju undra vilken relation man har till sekunder, när tre sekunder känns långsamt...

- Vill du lämna felrapport till MicroSoft?

Ofta klickar man ju bort allt det där som poppar upp, men denna gången klickade jag OK.
Det dröjde inte länge förrän telefonen ringde.
- Hello Mam, I´m calling från Microsoft Headquarter in UK! We will help you, Mam!

Så bra! Vilken snabb service! Tänkte jag.

"Det är en ros utsprungen".

För någon månad sedan blev jag uppringd av liknande typer, men då var det inget fel på datorn, och jag avbröt dem genast.

Men det jag nu skall berätta, kanske kan hjälpa dig att inte råka ut för samma sak som jag...

Jag brukar vara misstänksam, men denna gången stämde liksom allt.
De som ringde upp, från "Microsoft", hur hade de fått tag i mitt nummer?

Allt gick så fort, jag hann inte med... Stress skapar alltid problem.

Tre olika personer, med indisk brytning, presenterade sig med namn och var mycket artiga.
De gav mig en inloggningskod, jag slog in den, och en tekniker tog över muspekaren...

Pulsen ökade när jag såg hur jag låtit någon annan ta över kommandot i min dator.
Men det var ju Microsoft som hade ringt upp mig...

Hela tiden blev jag guidad i telefonen.
- Mam, you can see all the error...
Jodå, jag såg alla felrapporterna med varningssymbolen och bannade mig själv för att jag inte hade åtgärdat det tidigare...


Vad är det här för intrång?

- Mam, we can help you re-install your computer... how old is it? - - -
Jag hade ingen tanke på kostnad, och blev helt ställd när frågan kom.
Ville jag betala 1800 kr för tre år, eller 2600 kr för "the rest of your life?!"

Nu blev jag misstänksam på allvar. Betala för resten av livet? För vaddå?
- Jag har inga pengar, svarade jag.
Klick.
Samtalet bröts. Då var jag inte intressant längre.

Med ännu högre puls och svettiga armhålor, ringde jag polisen och anmälde detta bedrägeriförsök.

Microsoft ringer aldrig upp.
Det ligger på kunden att göra det. Det borde jag tänkt på.

Nästa samtal gick till Telia säker Surf, som sedan rensade bort minst 7 främmande objekt.
Hon som svarade i Kundtjänst nös...
- Prosit! Har datorviruset smittat dig genom luren?
Jag var tvungen att skoja lite för att lätta på mina spänningar.

Därefter disk-defragmentering hela kvällen... så ettor och nollor återfick sina rätta banor.

Ockuperad av virus.
Tag varning!

Angrepp.


Det här digitala virusanfallet går att tillämpa även på det andliga livet.

1. Någon stör ditt sinne och får din själ att gå trögt.
2. Du blir stressad och irriterad.
3. Hittar inte orsaken, skyller ifrån dig på andra, på samhället, på Gud...
4. Erbjuds hjälp från ett håll du inte känner igen.
5. Satsar, det kan inte vara så farligt, de verkar snälla - och bjuder in Någon Främmande att ta över ditt själsliga system.

Att vara väl förankrad i den kristna tron, är den bästa vaccinationen mot främmande sekter, ockulta sammanhang och vidskepelse.

Men i takt med att den religiösa analfabetismen sprider sig, så leder okunskapen till att många  aningslöst ger sig in i sammanhang som inte är snälla...

Aftonbladet 30 nov.

Ett exempel är årets Adventkalender "Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst".
Där kommer visas en scen där barnen "leker" Anden i glaset.
En katolsk kyrkoherde i St Annas församling i Nyköping  säger:

- Anden i glaset är inkörsporten till det ockulta, säger Zbigniew Golebiewski och fortsätter:
- Den onde verkar än idag och använder sig av alla medel för att komma åt eventuella offer. Att just de som sköter public service vill vara den ondes hantlangare är deras ansvar.

Adventskalenderns manusförfattare och regissör, Dan Zetraeus, svarar:

- Vi har religionsfrihet i Sverige och alla får tro vad de vill. Vi försöker låta flera röster komma till tals. Att den här julkalendern inte förespråkar hans religion, det stämmer.

Flera röster...
Här kommer aningslösheten in igen, naiviteten när det gäller olika religiösa inriktningar.

Allt är inte "rätt"! Allt är inte "gott"!
Vi som vet detta, måste uttrycka vår varning.

Skapa en Brandvägg mot andligt virus!

Barnen, som fått se några avsnitt i förväg för en bedömning, säger, allt enligt Aftonbladet 30 nov 2012:
- Det var kul när spökena snorade. Man blir osynlig av spöksnor. Jag gillar snor. Leonardo 7 år.

Ja, man blir osynlig av virus. Allt kan försvinna!
Både datorns innehåll och själens hälsa!!

Spöksnor i bokskogen!

Till sist:
Den som öppnat själens dörr på vid gavel, kan ju ägna sig åt att lyssna på lite "svänging ockultism".

Aftonbladets Mattias Kling tipsar om "Year of the Goat" med Angel´s Necropolis (översätt det!).
- Detta är något av ett fynd för alla som inte ser någon doktrinär osämja emllan snygga poprefränger och ett ondsint manuskript.

Snorigt, säger jag.
Snårigt, säger du.

Nej, lek inte med satan. Bjud inte in någon okänd att ta över själens muspekare.
Jag kom undan med bara förskräckelsen.
Andra får både datorn och själen havererad.

Gud bevare oss alla.

Jesus sa:

JAG SKICKAR ER SOM FÅR IN BLAND VARGAR.
VAR DÄRFÖR KLOKA SOM ORMAR OCH OSKYLDIGA SOM DUVOR.
                                                               Matteus 10:16

Atchoo!
Ockupationen över.
Helene Sturefelt, som absolut ska titta på SVT´s advenstkalender... allt medan adventsstjärnan strålar av Guds värme i fönstret.
Ljuset segrar.

Välkommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar