Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

fredag 30 mars 2012

MIN DAG den 30 MARS

Den bästa dagen.

Alla dessa dagar som kommer och går...
Det är ett återkommande datum som man skriver på alla papper och blanketter - födelsedatumet.
Det är idag! Hurra.

03 30 - dessa magiska siffror som säger mig vem jag är.
Men titta igen, de säger ju också något om vem Gud är!

Den första nollan 0 - är cirkeln den eviga.
Den första trean 3 - är Guds eviga väsen: Skapare, Försonare och Livgivare.

30 - den ålder som Jesus hade när han trädde ut i offentligheten. Märkligt nog var det så även för mig...
... som föddes en Annandag Påsk, med rubriken "Påskens vittnen" - ja Herre, det vill jag gärna vara!
Vittna om livet som besegrar den nödvändiga långfredagen.

Uppståndelsens ängel.
Påskens vittnen - du och jag.

Så träder Guds treeninghet in i mitt liv 03 30 - och fyller mig med sin evighet.

Nu måste jag själv hämta andan från denna födelsedagsteologi - - -
Puh! Vi landar på jorden igen:

Mitt i natten blev jag uppvaktad med sång, ljus och rosor - jasså var klockan åtta? Hm, i min värld sover jag som bäst då.
I köket väntade en fin smörgås med bröd stekt i olivolja och vackert dekorerad...

Räk-trea.

Långsamt gick jag till bussen och tog mig in i stan. Härligt folkvimmel på torget.
En doft av våfflor nådde min födelsedagsnäsa...
- Ja tack!


Man ska fira att man finns.

Så hamnade jag plötsligt på en solstol med kaffe i plastmugg och trevliga människor runtomkring.
Den glada holländska våffelbakerskan ville att jag skulle gå in på hennes hemsida. Då gör vi väl det då: http://www.maak.se/


Holländska våfflor på torget.

Hur ska denna dag sluta?! Spännande.
Nu ropar soffan på mig.
Orkar jag gå på rockkonsert ikväll? Jag är väl ingen tonåring! Eller?


Love Hurts, minns du den från 70-t?

Hårdrocken kompromissar inte. Det gör inte kristendomen heller.

Så övar jag mig i att vara:
- Evigt omsluten av Guds cirkel - 0 vid början och 0 vid slutet, där emellan två treor 33, den ålder då man tänker sig att Jesus dog, uppstod och blev himlafaren.
Välkommen tillbaka.

Helene Sturefelt - 03 30.
Men det var inte lätt med chokladsmeten igår...

2 kommentarer:

  1. Ett 3-faldigt
    Hurra Hurra Hurra !!!
    på Din Dag

    Välkommen till ett nytt år!
    önskar Eva

    SvaraRadera
  2. GRATTIS Helene!!!, lite försenat. Hoppas du hade en fin födelsedag,, hälsn. o kram, Stina

    SvaraRadera