Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

fredag 16 mars 2012

EN LITEN KVÄLLSMAT

Själva Varat.


- Vad gör du?
- Jag är.
- Jo, men gör du ingenting?
- Suck, passar soffan! Nöjd nu?

Vi stressar varann med den här dumma frågan. Vi vet ju att vi håller på att gå under av allt presterande!
Jag säger som Mowgli:
- Låt mig va´.

Eller som självaste GUD, när Mose frågade efter Guds namn, då svarade Herren Gud:
- Jag ÄR.

Just så.
Om Gud är Den Som Är, och jag är Guds barn, då måste jag också få vara - ifred!

Nu är soffan färdigpassad och det är dags för kvällsmat.
Här kommer min senaste skapelse, tyvärr inte exponerad i något matlagningsprogram, men det är inte illa med hundra läsare, som nu får del av denna delikatess:

Nej, låt bli kattmaten!

VARM TOMATSALLAD

Koka ett ägg.
Lägg upp fetaost på en tallrik, så mycket som du tycker du vill äta. Ringla den goda oljan över.
Skiva tunna ringar av rödlök och tomater.

Lägg det snyggt på tallriken och värm lite i micron - inte mycket, bara så att osten smälter litet...
Sen skivar du det kokta ägget och lägger ovanpå de varma tomaterna - uj vad snyggt det blev!
Dofta över litet basilika, kungskryddan.

Ät långsamt. Njut.


Mätt och glad sätter jag mig i soffan igen, och fortsätter vara ett Guds barn, som bara ÄR...

Min underbara chef säger att även om positionslyktan just nu är ur funktion, så är det ialla fall inte motorhaveri på själen... och dimljuset fungerar ju... ! Tack.


För varmt... Så går det.


De varmaste hälsningar,
- kvällsmatskokerskan Helene Tomatfelt, som förbereder morgondagens demoniska inlägg...

Varm tomatsallad med ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar