Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

torsdag 17 november 2011

KOLESTOROL-KOLL

Tryck-fall.

Har du koll på ditt kolestorolvärde?

Sitter här med lab-rapporten från vårdcentralen.
Förhöjt värde - men på vilket plan? Här finns ingen helhetsbedömning.
Och jag som gick hem från stan, de 6 km, utan problem.
Hm.

Jag tillhör de skeptiska, som gärna kollar flera källor innan jag accepterar det som sägs av vårdpersonalen.
Väntrummet på vår vårdcentral är granne med apoteket.
När man sitter där och väntar på sin tur, funderar jag på hur många onödiga mediciner vi äter bara för att vi är oroliga?

Läkemedelsindustrin är mycket sjukare än vad vi är!

"Liptor" är en medicin som sänker kolestorolvärdet.
Men det kunde lika gärna stå på förpackningen:
- för dig som vill ha muskelvärk och smygande muskelsvaghet, samt minskad sexlust. Har du tur kan du även få diabetes...

De flesta människor har ett värde runt 5.
Läs här vad KOST-DOKTORN säger! Mycket intressant, och lättläst.

http://www.kostdoktorn.se/kolesterol

Feta smör-hälsningar,
Helene Sturefelt - som dissar allt vad lightprodukter heter samt Becel = billiga växtfetter + industritillsatser.

Omega 3-trappan i Lyckeby, nej lax-trappan menar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar