Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

onsdag 2 november 2011

HUR KRISTEN ÄR DU?

Märks din tro utåt?

Det är välsignat att åka buss.
Imorse hamnade jag bredvid en man som är med i Länkarna. Jag trampade på hans skosnöre och bad om ursäkt.
Ett samtal kom igång.

Mannen berättade med små ord om sin kristna tro. Ju mer han förklarade, desto mer började hans glädje sippra ut bland de morgontrötta resenärerna.
Han var så glad.
Gemenskapen med Jesus var äkta och jag blev alldeles varm i hjärtat.

Men vad tänkte han som satt bakom oss och hörde samtalet?
Och vad tänkte den muslimska kvinnan med sjal framför oss när hon hörde:
- Gud är kärlek, bara kärlek, det var det som Jesus visade med sin död och uppståndelse...

Sann återspegling.
Tyska kyrkan, Karlskrona.

Hur kristen är du?
Hu vilken "tyken" fråga! Så kan man väl inte säga! Jodå.
Hur äkta är din tro? Missionerar du?

Om du svarar fel, eller är för tunn i din övertygelse, blir du utvisad.

Tänk dig nu att du och jag ställs inför Migrationsverkets domstol och får dessa frågor, vad skulle hända då?
Jo, större delen av svenska folket skulle behöva utvisas!!

Ut med de etniska svenskarna! De har bara bluffat. De är inte alls kristna. Då får de inte bo här.

Rutten tro.

Jag vill berätta om Hassan Kavian Ferdowsi som kommer från Iran, där han blev kristen.
Han är konvertit. Omvänd. Från islam till kristen tro. Från beteende till levnade gemenskap med den Gud som älskar.
Tidningen Dagen skrev om honom i somras, 26 aug 2011.
Han tillfångatogs tillsammans med hundratals konvertiter för att pryglas enligt sharialagarna, och även riskera avrättning.
Då flydde han till Sverige.
Prövningen var stenhård. Inte många klarar sig igenom Migrationsverkets mangel.
Kavian var omgiven av bedjande människor i församlingen.

- Det sista de ser när jag hängs, ska vara ett leende, sa Kavian. Jag vet vart jag går!
Hans hjärta är omöjligt att såra, Jesus har säkrat det med sin frälsning.

Det var inte lätt för den persiske tolken att översätta Kavians tro, som handlar om nåd och frälsning...
Här är den största risken - att tolken inte förstår, eller vrider det till felaktigheter... särskilt om tolken är muslim...

Men Kavian blev inte utvisad och inte hängd. Han vann, han fick uppehållstillstånd och är fri att leva som kristen i Sverige.
Tack! Vi behöver fler kristna här!
Och absolut inga sharialagar.

Här är hans blogg. Jag måste lära mig arabiska...
http://kavianferdowsi.blogspot.com/

Stick inte upp!

Förstår miggarna hur farligt detta är med tolkar som inte själva kan eller vill förstå "offret"?
Förstår miggarna hur idiotiskt det är att fråga:
- Varför frågade du inte polisen varför de grep dig?
Kavians advokat Per Stadig är kritisk till att vårt ytliga svenska trygghetstänkande är modell när man intervjuar flyktingar från våldshärdar.

Så, kära läsare, hur kristen är du?
Står du för din tro? Berättar du om den för andra, som mannen på bussen?
Eller skäms du för Jesus?

Du behöver inte kunna förklara korstågen eller försvara dumheter som maktens män använt kristendomen till.
Det räcker att du säger:
- Jesus är min vän. Han drar mig från mörker in i ljuset.

Undrar om Migrationsverket är en försmak av yttersta domen...

I så fall med en enorm skillnad:
Det är Gud som dömer, inte en outbildad svensk med ljummen kulturkristendom!
Gud, som ser och vet allt.

Guds hand, på jorden.

Ni har kommit till det himmelska Jerusalem och står inför mångtusende änglar,
en festförsamling av alla förstfödda som har sitt namn i himlen,
ni står inför Gud, som är allas domare...
          Hebréerbrevet 12:22

Gud som domare FRIKÄNNER den orättvist anklagade, men DÖMER förtryckaren.

Bussiga hälsningar, med kärlek,
Helene Sturefelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar