Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

lördag 18 juni 2011

VENGEANCE FROM BEYOND

Denna blogg står under Guds beskydd.
Varje ord och bild är till för att ära Gud och tjäna Jesus Kristus och hans kärlek till alla människor.

Jag har fått ett brevinlägg från Vengeance From Beyond i Nifelheim.
Du ska få egen uppmärksamhet just här.

Du tycker inte om att jag översätter ditt namn, det blir liksom mer avdramatiserat då.
Just det.
Det blir tydligare var du står.
Om du är Hämnden från Andra Sidan, så är jag den som i Jesu namn bryter all hämnd.
Den som vill hämnas, är en förlorare.
Medan den som förlåter och välsignar är en segrare.

Vi har skapat en bönering kring dig där vi omsluter dig med Guds kärlek.

Du undrar över min "mission" - om det är resultatet av en livslång gudsfruktighet eller en svans i tolvstegsrörelsen.
Jag vet inte riktigt vad det spelar för roll... för Gud griper in i våra liv när Han vill och hur Han vill.

Men ända sedan dopet har Gud hållit sin hand över mig, och min kristna tro är genomlevd i hela min person.
Min mission är att berätta vad jag funnit - oavsett om jag är i Turkiet, på Kebnekajse eller på Sweden Rock.

Mina ord är egna erfarenheter, förankrad i många års teologiska studier.
Centrum är Gud själv genom Jesus Kristus, inte jag.
Min person är ointressant här.

Du ogillar att jag misstycker om barn och unga tonåringas vistelse på SWF.
Jag menar att det finns betydligt bättre platser att vara på för dem, där ondskans andemakter inte har så fritt spelrum.
Som vuxen vet man skillnaden på "maskerad" och allvar. Det vet inte alltid unga människor.

Jag förstår på dig att du menar allvar med det du säger "från andra sidan".
Det gjorde Jesus också när han var i dödsriket.
Men det är lönlöst att försöka skrämmas med satans namn, han är ju besegrad på korset!

Djävulen är beroende av Gud.
Djävulen är den ständige förloraren.
Han behöver något att riva ned och förstöra och är därmed i underläge.
Gud däremot är universums skapare, den ende som kan skapa från "noll till ett".
Gud är inte beroende av någon.

Allt liv är ett utflöde av Guds kärlek.
Även ditt liv är i hans hand, den Gud som älskar varje människa.

Det är bra att du har tagit kontakt, för Gud söker dig.
Istället för att leva av synden, kan du bli fri från synden.
Dina talanger ska stå i Guds tjänst istället, där blir du inte utnyttjad.

Ur METAL BIBLE ber jag nu för dig, Vengeance From Beyond:

Herre Jesus Kristus, tack för att Du älskar varje människa.
Tack att Du har besegrat  satan och alla hans demoner genom att Du dog på korset.
Jag ber att Ditt blod skall rena Vengeance från all synd.
Kalla honom ut ur mörkret, in i Ditt underbara ljus, där frid och sanning råder.
Fyll honom med Helig Ande...nu och alltid.
I Jesu namn, Amen.

Läs nu gärna några äldre inlägg om vad kristen tro kan få betyda.
Den du har samtalat med är präst i Svenska kyrkan sedan 22 år.
Guds Frid.
Helene Sturefelt, V.D.M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar