Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

måndag 30 maj 2011

DELAD VÅRDNAD - av själen

Vem ska jag vara hos?

Denna eviga kamp! Vem ska vårda vem?
Slitningar, ovänskap och bråk.
Separation och skilsmässa.
Lagar och regler ska hjälpa oss, men hur gör vi med hunden?

Jag läser till min förvåning om det par som separerat och inte kunde komma överens om vem som skulle få vårdnaden om hunden...
Och då handlar det inte om "får man ta hunden med sig in i himlen"!

Matte vägrade låta husse träffa vovve.

Vovve träffar husse ialla fall.
Hunden "Ronny" har inget med artikeln att göra!

"Umgängesrätt är något som är förbehållet barn. Det kan varken skapas eller verkställas beträffande hund, tupp, akvariefisk, soffa eller annant lösöre" läser jag i Sydöstran 27/5-11.
Kära nån...

Vem ska vårda vem?
Det pågår en kamp om vår själ också.
Åklagardjävulen gör allt han kan för att ta över umgängesrätten med vår själ...

Gud är här hos oss, i gestalt av Jesus Kristus, och möter ondskan med den totala kärleken som älskar djävulen till förintelse.

Han faller.

Ondska förresten, det finns väl inte.. ?
Det är väl bara lite för lite godhet... eller att man är sjuk i huvudet?

Biskop Antje skriver i sin bok "Gud är större":
- Om man går till Nationalencyklopedin verkar ondskan inte vara speciellt viktig.
"Ondska" finns inte som artikel i Sveriges främsta uppslagsverk.
Är det uttryck för 1900-talets tidsanda?

Och jag tänker att vår tidsanda vill ta bort allt som är obekvämt och påminner om ett moraliskt ansvar med botten i Guds existens.

Blundade för Gud.

"Save me from my self" - Fräls mig från mig själv" - är en hårdrockares bekännelser hur han lämnade helvetet och blev kristen.
Fråga Brian "Head" Welch om ondskan finns...
Den f d gitarristen i gruppen KORN skriver om hur drogerna tog hans förstånd mer och mer och hur relationer förstördes inifrån och ut.
Vad är det, om inte ondska?!

Helvetet bor i flaskan och i sprutorna.
Djävulen har övertaget, djävulen har vårdnaden om själen.
Hjälp mig!

Vems ande i flaskan?

Brian satt ombord på ett flyg, på väg till en turnéplats han inte kände namnet på.
Omärkligt gled han in i ett tillstånd av vaken meditation där han fick uppleva en vision av Livet på Andra sidan, jag citerar:

"Planet var på väg att krascha. Jag hörde en enorm explosion och allt blev vitt. Jag hade förvandlats. Ingen smärta.
Jag hade dött och var på väg till himmelen.
Jag kände sån frid. Jag var fri! Jag kände himlen."

Brian hade vänner som bad för honom, vänner som skickade mail och berättade om Jesus.
Han förnekade allt men den här visionen etsade sig fast.

"Medan jag använde droger intalade jag mig själv att när jag dog så innebar det att jag blev jord igen och sov för alltid.
Men i den här visionen dog jag inte. Jag hade förkolnats men jag var ändå inte död.
Istället började jag stiga mot himlen."

På väg.

Gitarristen i Korn började undra om Jesus försökte nå honom genom detta?
Försökte Jesus säga att man måste dö bort från sitt gamla liv för att bli fri?
Jesus visade sig för Brian att han var verklig.

Djävulen höll på att tappa greppet.
Vårdnadstvisten var ett faktum...

I februari 2005 samlades mer än tio tusen personer i Bakersfield, Kalifornien, för att höra Brian Welsch berätta om sin omvändelse till Jesus Kristus.
Händelsen blev inledningen på en mediastorm där människor över hela världen försökte förstå vad som hade fått denna rockstjärna att lämna mörkret och komma in i ljuset...

Boken är utgiven på KM & Bornelings i Forserum.
http://www.kmbornelings.se/

Till sist, Brians inledningsord:

"Till mina två bästa vänner: Den Helige Ande och min dotter Jennea.
Jag är evigt tacksam till er båda för att ni räddade mig från en förtidig död."

Räddad till himlen.

Och jag måste få dela med mig av de starkaste ord Bibeln känner - protokollet med resultatet av den vårdnastvist som djävulen drog igång...

OCH HAN, DEN STORA DRAKEN, ORMEN FRÅN URTIDEN - HAN SOM KALLAS DJÄVUL OCH SATAN - HAN SOM FÖRFÖR HELA VÄRLDEN, HAN STÖRTADES NED PÅ JORDEN...

OCH JAG HÖRDE EN STARK RÖST I HIMMELEN SÄGA:
- NU FINNS FRÄLSNINGEN OCH KRAFTEN OCH RIKET HOS VÅR GUD,
OCH MAKTEN HOS HANS SMORDE.

TY VÅRA BRÖDERS ANKLAGARE HAR STÖRTATS NED,
HAN SOM ANKLAGADE DEM INFÖR VÅR GUD BÅDE DAG OCH NATT.

DE HAR BESEGRAT HONOM GENOM LAMMETS BLOD OCH GENOM SITT VITTNESBÖRDS ORD.
Uppenbarelseboken 12:9-11.

Arbetsschema för Helig Ande.

Korn kommer inte till Sweden Rock nästa vecka.
Men det gör jag - med eller utan hund.

Helene Sturefelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar