Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

tisdag 8 februari 2011

HEMMA HOS TORBJÖRN

Hemma hos mig har vi tittat på Hemma hos Torbjörn, "Halv åtta" på TV 4.
Tänk att det var så soligt i oktober när vi spelade in.

Vi mötte en kroppsbyggare som byggt om sitt kök och som var en tävlingsinriktad perfektionist.
Nu kände vi varann lite bättre och stämningen var mer avslappnad.

Märker ni att Helge Skoogh presenterar mig med yrkesrollen?
Det gör han inte med de andra...
Det är bara jag som kallas med titel "prästen Helene".

Hm, det måste betyda att prästämbetet fortfarande åtnjuter respekt och nyfikenhet.
Eller?

Det är skönt när Livet är större än kontrollen. Välkomstdrinken var champagne -  i en flaska som var på högtryck...
Så även Torbjörns hårfön, som strax efter gick på högtryck för att torka upp den nedsprutade skjortan!

Jag kunde inte låta bli gitarren - hörde ni vad jag spelade?
En bluesvariant av "Oh hur saligt att få vandra"! Men de hade klippt bort när vi sjöng - hej och hå, det var väckelsemöte på Ekholmen i Karlskrona!

De är lite snåla med klippen, tycker jag. Allt prat om mat blir tjatigt:
- Gott, fint, utmärkt, jättegott och smakerna gifter sig med varann...
- Kyrklig vigsel? sköt Helge Skoogh in...
Suck!
Vad ska man säga?

I en värld som svälter.... Smakerna gifter sig... gode Gud förlåt mig...
Två tredjedelar av välden har bara en torr smak av jord i mun, som möjligen "gifter sig" med en ännu torrare smak av saliv.
Du som läser detta, gå genast in och ge en hundralapp till Världens Barn.
Det ska jag göra.

Under tiden som intervjuerna görs, fick vi andra vänta i ett annat rum.
Vi hade högljudda samtal och jazzade loss så pass att filmteamet fick be oss att vara lite tysta...
Vi störde inspelningen där nere!

Man kan inte tävla i Mat.
Det var bra att Bissa skojade och bara gav en "1" i bedömningen... men sedan en "9".

Imorgon tror Helge att jag skall servera "Kristi lekamen"...
Livets bröd blir det absolut.
Men vad är det som egentligen är Livets Bröd? Är det Mat?
Nej, det är Guds ord.

Det stormade igår, klass 2 varning.
Min dator vill inte leverera några foton på detta inlägg.
De har väl fastnat i nån gran någonstans.

Alkoholfria hälsningar
Helene Sturefelt, kyrkligt vigd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar