Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

fredag 5 mars 2010

VEM FÖRLÅTER TIGER WOODS?


Världens bäste golfspelare, Tiger Woods, har offentligt bett om förlåtelse för sina otrohetsaffärer.
Han tog sitt ansvar och skyllde inte ifrån sig, skriver tidningen Dagen (fre 26 feb 2010).

- Buddhismen lär mig att inte hela tiden följa varje impuls, utan stå emot. Uppenbarligen glömde jag bort det jag lärt mig sedan jag var barn, sa Tiger Woods.

Men så enkelt är det inte!
Lagen om karma i buddhismen säger att var och en kommer att själv få betala för de felsteg han har gjort. Det finns ingen i himlen som kan stryka synder från en balansräkning som i kristendomen, säger religionsprofessor Stepehen Prothero i Boston, och fortsätter:
- Medan kristendomen har en lösning på syndens problem, försöker buddhismen lösa lidandets mysterium.

Det är synd om världens bästa golfspelare... Han har bedragit sin fru med flera olika kvinnor, han har svikit sitt ideal och genom den tro han har, kommer han att få sona detta i de kommande återfödslarna, som lägre stående varelse... Tur att han åtminstone är rik ...

När jag studerade buddhismen, försökte jag leva mig in i vad detta skulle innebära. Jag delar livsvisdomen att avslöja begären för att inte fastna i dem. Men sen kommer förbannelsen smygande...

Tidningen Dagen skriver:
"Fox News ledande politiska expert Brit Hume har uppmanat Tiger Woods att vända sig till Jesus:
- "Tiger, vänd dig till kristendomen, där kan du få en andra chans och bli ett gott exempel för världen."

Så tungt att själv bära sina synder...
Gör du det, du som läser min blogg?

När kristna missionärer kommer till Indien för att hjälpa de trasiga kastlösa, blir de bemötta med orden:
-. Låt bli! De har sig själva att skylla! De håller på att sona synder från tidigare liv.
Men de kristna går fram till dem och berättar om Jesus.
- Blodet från Jesus, Guds son, renar oss från all synd. (1 Joh brev 1:7).

Vi har inte en chans att själva rätta till alla fel vi ställer till... om vi inte använder det fantastiska ordet FÖRLÅT.

Det är HOLE IN ONE!

Icke-golfaren
Helene Sturefelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar