Sidor

UNDER GUDS BESKYDD

Välkommen att dela mina tankar om Tro och Liv!

söndag 28 februari 2010

A HAPPY SONG


Det är en livskonst att vara glad.
Jag har förmånen att möta så många människor, alla med sin livshistoria. De som utstrålar Tacksamhet har en särskild länk till vår Herre, tror jag...

Ikväll har vi fått lära känna en ung talang vid namn JULIA, som sjöng egna sånger till gitarr i vår kyrka.
Åh, vilken röst! Vilken glädje! A happy song!
- Jag vill sjunga om Glädje och Kärlek.
Vi önskar dig lycka till - ska vi inte skicka iväg dig till "Idol"?
- Nej, jag vill inte bli känd, på det sättet.
Så klokt.
Respekt!

Lyssna på Anna Bergendahls bidrag "This is my life" från Melodifestivalen. Hon är lik vår Julia... och Marilyn Monroe!
 http://www.youtube.com/watch?v=54HckZbrqBA&feature=related

En livshistoria:
"Gamla far" hade kommit in på Hemmet. Trots många krämpor var han glad för att han kunde gå. När benen inte fungerade längre, var han glad att han ialla fall kunde röra armarna. När han bröt armen, var han glad att han trots allt kunde se... och när synen försvann, var han glad att han ändå kunde höra...
Och, när hörseln minskade, var han tacksam att han ändå kunde tänka... tills den dagen kom, då livet slocknade, och dottern höll sin fars hand i sin... t a c k ...

"Tack min Gud för vad som varit
Tack för allt vad Du beskär
Tack för tiderna som farit
Tack för stund som inne är
Tack för ljusa, varma vårar
Tack för mörk och kulen höst
Tack för redan glömda tårar
Tack för friden i mitt bröst... " Sv Psalm 261:1

Med värme
Helene Sturefelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar